Op deze pagina kun je bekijken welke kaartjes we beschikbaar hebben voor evangelisatie. Omdat niet iedereen dezelfde bezwaren heeft tegen Jezus (moslim, atheist), werken we aan verschillende kaartjes. Een kaartje is nooit fout natuurlijk, maar kan soms wel beter aansluiten.

Hoewel je soms niet de gelegenheid hebt voor een gesprekje, hebben we ondervonden dat het grote voorkeur heeft om alleen een kaartje te geven als je een korte babbel met iemand hebt gemaakt (of beter, een langere!). Veel mensen snappen hun geestelijke nood niet, en zullen er niks mee doen. Over het algemeen zijn ze dus niet zo geschikt om ze massaal in brievenbussen te steken (raad maar hoe we dat hebben ontdekt ;-) ).

We zullen nog werken aan een gestroomlijnde manier om kaartjes te kunnen bestellen, maar voorlopig volstaat een email naar jonathanbaake@gmail.com. De kosten voor de kaartjes dekken verzend- en productiekosten, en kleine hoeveelheden zijn gratis beschikbaar (en grote hoeveelheden ook, mits gemotiveerd).

Als je het "serieus" wil aanpakken, neem dan contact met ons op, wij kunnen natuurlijk nog andere kaartjes ontwerpen (eventueel met persoonlijke info erop) Gemakkelijker is natuurlijk als je jezelf opgeeft om contactpersoon te worden. Dan kom je op de pagina "En Jij?" en ben je weer algemeen vindbaar.

Algemeen kaartje "ontdek-jezus.be"

Het algemene kaartje is een typische "breedspectrum"-aanpak voor evangelisatie. Het presenteert Jezus van verschillende kanten en hoopt met :

  • De voorkant bevat de boodschap van de Bijbel in 3 zinnen, in begrijpelijke moderne taal, hoewel het volledige gewicht natuurlijk niet voor iedereen doordringt. Maar het biedt een goede ondersteuning aan jouw toelichting, en is natuurlijk verder uitgewerkt op de website waarnaar deze verwijst.
  • De achterkant (afhankelijk van het gesprek ookwel de voorkant), bevat relevante vragen die de nieuwsgierigheid te wekken van de ontvanger, en kan als springplank dienen om over bepaalde blokkades voor geloof te praten:
    • Oorsprong: Trekt het moderne sprookje voor (en door) volwassenen in twijfel. Staat bovenaan omdat het een zeer geliefde argument is voor mensen die weten dat Gods bestaan wel eens roet in hun eten zou kunnen gooien.
    • Historie: Focust op de historische persoon Jezus, welke onvermijdelijk leidt, via de Bijbel, naar de ware Jezus!
    • Realiteit: Brengt het evangelie dichtbij door te spreken over genezing. 

Let op: als mensen het niet willen, dan is dat hun keus, wij kunnen hoogstens wat aandringen.

Formaat: A7 (74 x 105 mm)

Kosten: GRATIS (of 5 euro/500)

Verzending: 5 euro

Kerstkaartje "Zonder Jezus, geen kerstmis"

Het klinkt misschien flauw, maar wiens geboorte vieren we met Kerst? Tijdens de kerstmaand zetten we altijd de kerstpagina van voor op de website en vertellen we over het grootste cadeau dat de wereld ooit gekend heeft. Een cadeau dat werd aangekondigd door de profeet van Jesaja eeuwen voordat Jezus zou komen. Ongelofelijk? Niet bij God! Er is hoop voor de wereld, maar niet "Zonder Jezus".

Formaat: visitekaartje (85 x 55 mm)

Kosten: GRATIS (of 5 euro/ pak (ca. 500))

Verzending: 5 euro

Kaartje voor Moslims "Volgens de Qur'an....."

Moslims beschouwen de Bijbel veelal als vervalst en/of volledig vervangen door hun boek de Koran. De Koran ontkent vervolgens alle essentiele zaken over Jezus die de mens kan redden van zijn zonde, namelijk Zijn Godheid, Zoonschap en kruisiging en opstanding.

Nu, onder de vele fouten die Mohammed heeft begaan om geloofwaardig te zijn als profeet, bevindt zich zijn herhaalde, onvermoeibare bevestiging dat de Thora en het Evangelie betrouwbaar zijn. De logica is erg simpel, en staat op dit kaartje, incl. de verwijzingen naar de betreffende Soera's.

  • De voorkant: Volgens de Quran....
    • is de Bijbel (zonder twijfel!) geinspireerd en door God (Allah) gegeven
    • EN aangezien NIEMAND zijn woorden kan veranderen, KAN de Bijbel dus niet vervalst zijn. Bovendien kunnen we de codex Sinaiticus erop naslaan, die dateert van ver voor Mohammed. Als het goed was voor Mohammed, zou het goed genoeg moeten zijn voor IEDERE moslim.
  • De achterkant:
    • Bevat 2 Bijbelteksten, gestaafd door velen, die volgens ons als Christenen, de KERN van de Bijbel en Christelijke boodschap zijn.
    • Bovendien staat vanonder een waarschuwing voor "een ander evangelie" (zoals Paulus het zegt in Galaten). Hieronder staan referenties naar Bijbelteksten die wel degelijk spreken over Mohammed en de Koran, alleen niet zoals de Moslims hadden verwacht dat de Bijbel zou doen.

Het aanspreken van Moslims is niet moeilijk, ze zijn het niet vaak gewend van buitenstaanders, dus dat is soms zelfs heel welkom. Ze spreken graag over geloven, en kennen Jezus (Isa) een beetje.

Als er tijd is, probeer dan samen wat Soera's te bekijken (Quran-app met vertaling eronder), en leg uit hoe de Bijbel dus betrouwbaar is, en niet vervalst. Als er ruimte is, spreek dan over zonde, en onze schuld voor God, zodat Jezus plaats in het verhaal duidelijker kan worden.

Besef wel dat Moslims zeer fel de waarheid kunnen weigeren, en dus ruimte en tijd nodig hebben, om twijfel toe te laten, dit is normaal, en veelal onvermijdelijk. Als het kaartje mee naar huis gaat is dat al positief (er wil wel eens een kaartje sneuvelen, maar dat is de kost natuurlijk niet).

Formaat: A7 (105 x 74 mm)

Kosten: GRATIS (of 5 euro / pak (ca. 500))

Verzending: 5 euro